İhlas Koleji bünyesindeki Fen, Anadolu ve Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde "Türk Dili ve Edebiyatı", "Tarih", "Coğrafya" ve "Felsefe" dersleri verilmektedir. Sözel alanlardaki gelişim süreçleri; güncel öğretim programları doğrultusunda, alanında uzman öğretmenlerimiz tarafından yürütülmektedir.
Bu dersler kapsamında öğrencilerimiz; kitap okuma etkinlikleri, münazara ve bilgi yarışmaları, ilçe, il ve Türkiye genelinde düzenlenen yarışmalar ile sosyal sorumluluk projelerine aktif olarak katılmaktadır. Ayrıca TÜBİTAK proje yarışmalarıyla bilimsel üretim süreçlerine dahil olurlar. Her branşın ruhuna uygun kültürel ve çevre temalı gezi-gözlem etkinlikleriyle öğrencilerimize teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme, yaparak ve yaşayarak öğrenme fırsatı sunulmaktadır.
Bazı dersler, konunun niteliğine göre okul dışında, yerinde işlenmektedir. Örneğin; edebiyat dersi Süleymaniye Kütüphanesi'nde, tarih dersi Topkapı Sarayı'nda yapılabilmektedir.
Türk Dili Ve Edebiyatı
Türk Dili ve Edebiyatı dersleri okuma, yazma ve sözlü iletişim olmak üzere üç ana başlıkta yürütülmektedir. Bu derslerle öğrencilerimizin;
- Edebiyatın doğasını, işlevini ve birey-toplum için önemini kavramaları,
- Edebî metinler aracılığıyla Türkçenin inceliklerini ve Türk edebiyatının tarihsel gelişimini tanımaları,
- Millî, manevi, kültürel ve evrensel değerleri içselleştirmeleri,
- Etkili dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerileri geliştirerek güçlü iletişim kurmaları,
- Okuduğunu anlama, eleştirel düşünme ve analiz yeteneklerini güçlendirmeleri,
- Edindikleri bilgileri analiz ederek çözüm önerileri üretebilmeleri hedeflenir.
Ders kapsamında kazandırılmak istenen temel beceriler şunlardır:
- Bilgi Okuryazarlığı
- Eleştirel Düşünme
- Görsel Okuryazarlık
- İletişim ve İş Birliği
- Medya Okuryazarlığı
Tarih
Tarih derslerinde öğrencilerimizin;
- İnsanlığın birikimli mirasını ve medeniyetlerin gelişimini kavramaları,
- Türk, İslam ve dünya tarihinin farklı dönemlerini anlayabilmeleri,
- Tarihî şahsiyetleri ve olayları dönem koşullarıyla değerlendirebilmeleri,
- Geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağlantı kurarak tarih bilinci kazanmaları,
- Medeniyetimizin temel değerlerini benimsemeleri,
- Tarihî olayları yerel, ulusal ve küresel ölçekte değerlendirme becerisi kazanmaları,
- Kaynakları analiz ederek kanıt temelli çıkarımlar yapabilmeleri amaçlanır.
Ayrıca öğrencilerimize; kronolojik düşünme, neden-sonuç ilişkisi kurma, tarihsel empati, analiz ve yorumlama gibi tarihsel düşünme becerileri kazandırılmaktadır.
Coğrafya
Coğrafya derslerinde öğrencilerimizin;
- Coğrafyanın temel kavram ve araştırma yöntemlerini öğrenmeleri,
- İnsan-doğa ilişkisini anlayarak coğrafi farkındalık kazanmaları,
- Doğal ve beşerî sistemlerin işleyişini kavramaları,
- Çevreye duyarlılık ve ekolojik sorumluluk bilinci geliştirmeleri,
- Kaynakları verimli kullanma ve sürdürülebilir yaşam anlayışını benimsemeleri,
- Türkiye’nin bölgesel ve küresel konumunu kavrayarak vatan bilinci kazanmaları hedeflenir.
Coğrafya derslerinde kazandırılan başlıca beceriler şunlardır:
- Coğrafi Gözlem
- Arazide Çalışma
- Coğrafi Sorgulama
- Zamanı, Değişim ve Sürekliliği Algılama
- Harita, Grafik ve Tablo Okuma
- Veri Yorumlama
- Kanıt Kullanma
Felsefe
Felsefe derslerinde (10. ve 11. sınıflar) öğrencilerimizin;
- Felsefi kavram ve terimleri tanımaları,
- Felsefenin temel sorularına karşı farkındalık geliştirmeleri,
- Felsefi düşünme ve akıl yürütme becerilerini kullanmaları,
- Felsefi akımlar ve filozofların görüşlerini analiz etmeleri,
- Felsefenin diğer disiplinlerle ve günümüzle ilişkisini kavramaları,
- Tartışma kültürü, ifade becerisi ve eleştirel düşünme yeteneği kazanmaları amaçlanır.
Bu derslerle kazandırılan temel beceriler arasında şunlar yer alır:
- Analitik ve Eleştirel Düşünme
- Felsefi Okuryazarlık
- Akıl Yürütme ve Argümantasyon
- Sorgulama
- İfade ve Yazma Becerisi
- Özgün Fikir Üretme