İhlas Ana okullarında öğrencilerimiz; yıllar boyu sürecek eğitim serüveninin ilk adımını, evin konforunu aratmayan sıcak bir ortamda ve uzman bir kadroyla atmaktadır. İhlas Ana okullarında, okul öncesi eğitimde farklılık oluşturmayı amaçlayan özel müfredat programıyla mutlu ve başarılı öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Hikaye, drama, oyun, kesme, boyama ve ürün oluşturma çalışmaları ve öğrenci merkezli aktivitelerle öğrencilerimiz İngilizce öğrenirken aynı zamanda sosyal becerileri de gelişiyor.
Öğrencilerimiz; ilgileri, ihtiyaçları ve yaş gruplarına uygun aktif öğrenme temelli çalışmalarla öğrendiklerini pekiştirme ve günlük yaşamlarıyla ilişkilendirme fırsatı bulurlar.
İngilizce eğitimi ile birlikte, fen, matematik, resim, müzik, sanatsal faaliyetler ve yaşam becerileri de kazanım odaklı akademik bir planlama doğrultusunda İngilizce olarak ele alınır ve İngilizce olarak işlenir.
Öğrencilerimizin gelişimlerinin ve hedef kazanımları gerçekleştirip yansıtmalarının velilerimiz tarafından da gözlemlenebilmesi için portfolyo çalışması da yapılmaktadır. Portfolyo günlerinde her öğrenci ebeveynlerine öğrendiklerini paylaşma imkanı sağlanır.
Öğrencilerin dönem ve sene boyunca gözlemlenen akademik becerileri, dil edinim noktasında hedef kazanımlara ulaşma durumları ve davranış becerilerindeki değişim ve gelişmeler, her dönemin sonunda İngilizce Öğretmenleri tarafından doldurulan gelişim raporlarına işlenir ve bu raporlar öğrenci velileri ile paylaşılır.
Ana okullarımızda öğrencilerin doğal bir şekilde yabancı dil edinimlerini sağlamak için müfredat kurulumuz tarafından özel olarak tasarlanan bir öğretim programı kullanılmaktadır. Etkinlik ve oyun tabanlı olarak hazırlanan müfredat, çoklu zeka modeli, proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ve Montessori yaklaşımıyla tasarlanmaktadır.
Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler için özel olarak tasarlanan öğretim merkezlerinde uygulanan etkinliklerle öğrencilere yabancı dilin yanında, deneyim esaslı bilgi kazandırılması hedeflenmektedir.
Ana okullarımızda ayrıca öğrencilerimizin bedensel ve ruhsal yönden sağlıklı gelişmeleri için her gün bir saat beden eğitimi dersi ve bir saat değerler eğitimi dersi verilmektedir.
İhlas Kolejinde rehberlik hizmetleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik yaklaşımı ilkeleri doğrultusunda verilir. Önleyici ve gelişimsel rehberlik modeli anasınıfından yükseköğretime kadar, planlı ve programlı olarak tüm öğrencilere çeşitli yaşam becerileri kazandırmaya odaklanan, bireyin gelişimsel ihtiyaçlarını ön plana alan ve olası problemleri önleyici çalışmalara ağırlık veren bir hizmeti tanımlar.
Okulöncesi eğitimde öğretim ve rehberlik hizmetleri gerek hedefler gerekse işlevler açısından bütünlük taşır. Bu dönemde rehberlik hizmetleri kişisel açıdan çocuğun kendini kabul, özgüvenini geliştirme, benlik kavramını oluşturma, sosyalleşmeyi sağlama hedeflerine yönelik etkinlikleri kapsar. Eğitsel açıdan okula uyum ve ilköğretime hazır olma hedefleri esastır.
Bireyi Tanıma Çalışmaları (Test- Anket - Envanter) | Grup Rehberlik Çalışmaları (Kademelere Göre Temalar) |
---|---|
Öğrenci Bilgi Formu | Kişisel Sınırları Tanıma (Tüm Yaş Grupları) |
Aile Bilgi Formu | "Hayır Deme" Becerisi (Tüm Yaş Grupları) |
Gessel Gelişim F.Testi | Paylaşma Becerileri (Tüm Yaş Grupları) |
Frankfurter Dikkat Testi | Zorbalıkla Baş Etme (Tüm Yaş Grupları) |
Riba |