Öğrencilerimize 5. sınıftan itibaren liseye geçiş sınavlarında başarılı olmalarını sağlayacak şekilde bir hazırlık programı uyguluyoruz.
Ölçme-Değerlendirme Birimi ve Rehberlik Birimi tarafından liseye hazırlık sürecine yönelik olarak öğrencilerimize sürekli geri bildirim sağlanmaktadır.
Ortaokullarımızda yapılan liseye hazırlık çalışmaları, bir anlamda YKS'ye de sağlam bir alt yapı oluşturmayı hedeflemektedir.
Öğrencilerimizin öğrendiklerini değerlendirme, analiz yapabilme becerilerini geliştirmeye yönelik hafta içi ve hafta sonu etüt çalışmaları yapılmaktadır.
Cumartesi günü 5.- 6.- 7. ve 8. sınıflara Fen Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Türkçe ve İngilizce derslerinden kurs çalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca konu tekrarı da yapılmaktadır.
Öğrencilerimizle birebir ilgileniyoruz. Kavramada zorlandıkları konularda öğrencilerimize birebir ders alma imkânı sunuyoruz. 5.- 6.- 7. ve 8. sınıf düzeylerindeki öğrencilerimizden Rehberlik Servisi ve Ölçme - Değerlendirme Birimi'nin tespit ettiği ve herhangi bir konudan birebir talebinde bulunan öğrencilerimizi birebir salonumuzda birebir programına alıyoruz.
Çocuklarımızın daha mutlu bir aile ortamına kavuşmalarında rehberlik ve psikolojik danışma servisimiz ailelerimize destek vermektedir. Anne-babalar, sınavlara hazırlık sürecindeki çocuklarına nasıl destek olabilecekleri konusunda bilinçlendirilmektedir. Bunun yanı sıra kişisel gelişim seminerleri düzenlenmektedir.
İhlas Kolejinde rehberlik hizmetleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik yaklaşımı ilkeleri doğrultusunda verilir. Önleyici ve gelişimsel rehberlik modeli anasınıfından yükseköğretime kadar, planlı ve programlı olarak tüm öğrencilere çeşitli yaşam becerileri kazandırmaya odaklanan, bireyin gelişimsel ihtiyaçlarını ön plana alan ve olası problemleri önleyici çalışmalara ağırlık veren bir hizmeti tanımlar.
Ortaokulda rehberlik hizmetlerinin işlevi çocukların gelişimini desteklemek ve kolaylaştırmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda çocuğun kendisi hakkında olumlu kavramlar ve tutumlar geliştirmesine yardımcı olunur ve cesaretlendirilir. İlköğretim, bireyin tüm yaşamındaki eğitsel başarısını etkileyecek temel davranış ve alışkanlıkların kazanıldığı yıllardır.
Bu dönemde zamanı iyi kullanma, planlama ve etkili çalışma gibi becerilerin kazanılması için bireysel ve grupla rehberlik etkinlikleri yapılır.
Bireyi Tanıma Çalışmaları (Test- Anket - Envanter) | Grup Rehberlik Çalışmaları (Kademelere Göre Temalar) |
---|---|
Öğrenci Bilgi Formu | Teknoloji Kullanımı ve Sosyal Medya Kullanımı(5-6-7-8) |
Öğrenme Stilleri | Etkili ve Verimli Çalışma (5-6-7-8) |
Çoklu Zeka Envanteri | Ergenlik Dönemi (5-6-7-8) |
Yaşam Pencerem | |
Mesleki Eğilim Belirleme | |
Riba |