İhlas Eğitim Kurumları'na bağlı Anadolu Liseleri, millî ve manevi değerlerine bağlı, millî kültürünü koruyup geliştiren; matematik, fen ve sosyal bilimler alanlarında başarılı, araştırmacı, girişimci, teknolojiyi yakından takip eden ve etkili biçimde kullanabilen; geleceğin bilim ve sanat alanındaki liderlerini yükseköğretime hazırlamak gayesiyle 1996'da İstanbul'da kuruldu.
"Güvenli Eğitim, Güvenli Gelecek" ilkesiyle yola çıkan okulumuz, Türkiye'nin dört bir yanından gelen öğrencilere eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır. Okulumuz akademik başarılarını; günümüz dünyasını yakından takip eden, modern eğitim teknolojilerini kullanan ve bunu ileriye taşımayı hedef edinmiş uzman eğitim kadrosu ve öğrencileriyle üniversite sınavlarında göstermiş olduğu %90'lık yerleştirme oranı ve birincilikleriyle taçlandırmıştır.
Okulumuz, deneyimli öğretmen kadromuzun oluşturduğu yabancı dil programlarıyla öğrencilerimize iki yabancı dilde (İngilizce ve Almanca) kalıcı bir dil eğitimi vermektedir. Bu alanda yıl boyunca yapılan çalışmalar, yaz tatillerinde düzenlenen yurt dışı yaz okullarıyla pratiğe dökülmekte ve öğrencilerimiz bu sayede yabancı dillerini geliştirme fırsatı bulmaktadır.
Tüm öğrencilerimiz, dilediği dersten ve öğretmenden eksik olduğunu düşündüğü konularda bire-bir ders anlatımı isteğinde bulunabilmektedir.
ADA, ev ortamında pek çok farklı sebeple verimli ders çalışamayan veya hiç ders çalışmayan öğrenciler için düzenlenmiş bir çalışma ortamıdır. Hafta içi akşam 17:00 – 21:00 saatleri arasında sürdürülen ADA çalışmaları, sessiz ve gözetmen kontrollü ders çalışma ortamını, haftalık ve günlük ders çalışma programının rehber öğretmen ile kontrol edilmesini ve çözülemeyen soruların öğretmenlere sorarak eksiksiz öğrenilmesini sağlar.
Cumartesi günleri sınavlara hazırlanan gruplarda etüt, birebir çalışmaları, geri besleme dersleri ve Türkiye Geneli Deneme sınavları uygulanmaktadır.
Eksik Tamamlama Atölye Programları, yapılan deneme sınavlarının analizi sonucunda eksik görülen alanlara yoğunlaşan çalışmaları içermektedir.
Hızlandırılmış Atölye Programları, sınav öncesinde branş bazında en önemli konuların tekrar edildiği ve genellikle yarım günlük seanslardan oluşan seminerlerdir. Öğretmenler bu seminerlerde, kendi konularına ilişkin en önemli hatırlatmalardan oluşan sunumlarını sunmaktadırlar.
Sömestr ve ara tatillerde deneme sınav sonuç analizlerine göre belirlenen konularda eksik tamamlama programları oluşturularak öğrencilerin katılımı sağlanmaktadır.
Haftada iki gün 13.45 – 16.05 saatleri arasında uygulanacak olan programla öğrencilerimiz, sessiz bir ortamda bireysel olarak çalışabilmekte, öğretmenleriyle birebir ders yapabilmekte ve danışman öğretmenleriyle bire bir (en az 10 dk) haftalık görüşme imkânı bulabilmektedir.
Sınav Kulübünde öğrencilerimiz her hafta pazartesi akşamı piyasada bulunan farklı yayınların deneme sınavlarına girmektedirler. Sınav kulübü haricinde haftaiçi ve haftasonu için okul takviminde planlanmış toplam 46 denememiz bulunmaktadır. YKS’ye bir hafta kala ise “YKS Provası” adıyla yapılan son deneme uygulanmaktadır.
Sınava hazırlanan öğrencilerimiz çözmekte zorlandığı sorular veya anlamakta güçlük çektiği konularla ilgili öğretmenlerinden randevu yoluyla birebir ders alma imkanına sahiptirler.
Sınava hazırlanan süreçte öğrencilere akademik anlamda destek olmak için çalışan danışmanlar en fazla 11 öğrenciden oluşan bir grupla ilgilenmektedir. Danışmanlık kapsamında her öğrenci ile haftada yaklaşık 10-15 dakikalık birebir görüşme yapılır. Bu görüşmelerde haftalık çalışma programı ders-konu-gün ayrıntısı ile ders ve danışman öğretmenleriyle beraber hazırlanır.
İhlas Kolejinde Ara tatillerde veya sınav öncesi haftalarda öğrencilerin motivasyonunu artırmak ve ortak müfredat konularının tekrarını yapmak amacıyla kamp programları düzenlenir. Şehir içinde veya dışındaki otellerde düzenlenen çalışmalarda, öğrenciler o ana kadar gördükleri konularla ilgili daha seri soru çözebilmek için yoğun bir çalışma yaparlar. Ayrıca bu dönemde sınav stresini azaltmak amacıyla farklı sosyal aktiviteler düzenlenir.
Öğrencilerimizin öğrendiklerini değerlendirme, analiz yapabilme becerilerini geliştirmeye yönelik hafta içi ve hafta sonu etüt çalışmaları yapılmaktadır.
Birebir görüşmeler saygı, sevgi ve güven zeminine oturtularak devam ettirilir.
Amaç; bireyin probleme bakışını zenginleştirmek ve ortak çözüm çerçevesinde sinerji oluşturmaktır.
Bizim için, bireyi bekleyen mutlu yada mutsuz yarınlar anlamına gelen bu kararda çok hassas davranıyoruz. İlk adım olarak mesleğe atılan ilk adımı olan alan yönlendirmesiyle çalışmaları başlatıyoruz. Seçilen alanda bulunan mesleklerle ve bireyin yeteneklerini örtüştürmek amacıyla seminerler, işyeri gezileri, envanterler düzenliyoruz.
Sınav motivasyonunu yüksek tutmak ve üniversiteleri daha yakında tanımak amacıyla zaman zaman üniversite gezileri düzenlemekteyiz. Amaç farklı üniversitelerin sunmuş oldukları imkânları yerinde görmek ve karşılaştırma yapma imkânı bulmaktır.
Yapılan deneme sınavlarının içeriği öğrencilerin kendilerini değerlendirmesi ve gereken önlemleri alabilmesi için ÖSYM'nin uygulamış olduğu sınavlarla aynı düzey ve içeriktedir.
Sınav sonuçları her öğrenciye detaylı karne ve konu analizi olarak verilmektedir. Bu karneler danışman öğretmenlerce değerlendirilip, öğrencilere gerekli dönüşümler sağlanmaktadır.
Her 3 deneme sınavından sonra, danışman veli grupları Rehberlik Servisinde toplanıp durum değerlendirmesi yapmaktadır. Alınacak önlemler, performans ve desteklenecek noktalarla ilgili kararlar alınmaktadır.
İhlas Kolejinde rehberlik hizmetleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik yaklaşımı ilkeleri doğrultusunda verilir. Önleyici ve gelişimsel rehberlik modeli anasınıfından yükseköğretime kadar, planlı ve programlı olarak tüm öğrencilere çeşitli yaşam becerileri kazandırmaya odaklanan, bireyin gelişimsel ihtiyaçlarını ön plana alan ve olası problemleri önleyici çalışmalara ağırlık veren bir hizmeti tanımlar.
Ortaöğretimde rehberlik hizmetlerinde ergenin içinde bulunduğu döneme özgü kişisel, eğitsel ve mesleki gelişim görevlerini başarmasını destekleyecek çalışmalar amaçlanır. Bu dönemde öğrenci eğitsel planlarını ve mesleki kararlarını oluşturmak durumundadır. Rehberlik birimi; ortaöğretim dönemindeki gencin kendini tanıması, çevrede kendisine açık fırsatları öğrenmesi, gizilgüçlerini gerçekleştirmesi, çevresine uyum sağlaması için yeterli ve kapsamlı rehberlik hizmetleri sunar. Kapsamlı etkinlikler olarak adlandırılan kariyer günleri, bölüm bazlı üniversite gezileri düzenlenir.
Bireyi Tanıma Çalışmaları (Test- Anket - Envanter) | Grup Rehberlik Çalışmaları (Kademelere Göre Temalar) |
---|---|
Öğrenci Bilgi Formu | Kariyer Planlama (9-10) |
Yaşam Pencerem | Hedef Belirleme (11-12) |
Bana Kendini Anlat | Zaman Yönetimi (11-12) |
Holland Mesleki Tercih Envanteri | |
Sınav Kaygısı | |
Riba |