Fen Lisesi

Başarı Sadece Derslerle Gelmiyor

Türkiye'nin geleceğinde çığır açacak bilim adamlarının yetiştirilmesinde ilk adres olan Özel Fen Liselerimiz, 2 kampüste hizmet vermektedir. Okulumuzun bulunduğu kampüsümüz fiziki yapısı ve depreme dayanıklı sistemiyle Türkiye ve Avrupa’nın en iyi örnekleri arasında yer alır.

Bahçelievler

Bahçelievler İhlas Fen Lisesi

Çobançeşme Mah. Yenibosna

Beylikdüzü

Beylikdüzü İhlas Fen Lisesi

İhlas Marmara Evleri 1. Kısım Sitesi

20-24 kişilik sınıflarda eğitim ve öğretim gören öğrencilerimiz, teknolojinin sağladığı bütün imkanlardan yararlanmaktadırlar.

"Güvenli Eğitim, Güvenli Gelecek" ilkesiyle yola çıkan okulumuz, Türkiye'nin dört bir yanından gelen öğrencilere eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır. Okulumuz akademik başarılarını; günümüz dünyasını yakından takip eden, modern eğitim teknolojilerini kullanan ve bunu ileriye taşımayı hedef edinmiş uzman eğitim kadrosu ve öğrencileriyle üniversite sınavlarında göstermiş olduğu %90'lık yerleştirme oranı ve birincilikleriyle taçlandırmıştır.

Bire-Bir Eğitim

Tüm öğrencilerimiz, dilediği dersten ve öğretmenden eksik olduğunu düşündüğü konularda bire-bir ders anlatımı isteğinde bulunabilmektedir.

Sınavlara Hazırlıkta Marka Çalışmalar

ADA (Akşam Ders Atölyesi)

ADA, ev ortamında pek çok farklı sebeple verimli ders çalışamayan veya hiç ders çalışmayan öğrenciler için düzenlenmiş bir çalışma ortamıdır. Hafta içi akşam 17:00 – 21:00 saatleri arasında sürdürülen ADA çalışmaları, sessiz ve gözetmen kontrollü ders çalışma ortamını, haftalık ve günlük ders çalışma programının rehber öğretmen ile kontrol edilmesini ve çözülemeyen soruların öğretmenlere sorarak eksiksiz öğrenilmesini sağlar.

Haftasonu Atölye Çalışmaları ve Deneme Sınavları

Cumartesi günleri sınavlara hazırlanan gruplarda etüt, birebir çalışmaları, geri besleme dersleri ve Türkiye Geneli Deneme sınavları uygulanmaktadır.

ETAP (Eksik Tamamlama Atölye Programı)

Eksik Tamamlama Atölye Programları, yapılan deneme sınavlarının analizi sonucunda eksik görülen alanlara yoğunlaşan çalışmaları içermektedir.

HAP (Hızlandırılmış Atölye Programı)

Hızlandırılmış Atölye Programları, sınav öncesinde branş bazında en önemli konuların tekrar edildiği ve genellikle yarım günlük seanslardan oluşan seminerlerdir. Öğretmenler bu seminerlerde, kendi konularına ilişkin en önemli hatırlatmalardan oluşan sunumlarını sunmaktadırlar.

SETAP (Sömestr Eksik Tamamlama Programı)

Sömestr ve ara tatillerde deneme sınav sonuç analizlerine göre belirlenen konularda eksik tamamlama programları oluşturularak öğrencilerin katılımı sağlanmaktadır.

Ders Atölyeleri

Haftada iki gün 13.45 – 16.05 saatleri arasında uygulanacak olan programla öğrencilerimiz, sessiz bir ortamda bireysel olarak çalışabilmekte, öğretmenleriyle birebir ders yapabilmekte ve danışman öğretmenleriyle bire bir (en az 10 dk) haftalık görüşme imkânı bulabilmektedir.

Sınav Kulübü

Sınav Kulübünde öğrencilerimiz her hafta pazartesi akşamı piyasada bulunan farklı yayınların deneme sınavlarına girmektedirler. Sınav kulübü haricinde haftaiçi ve haftasonu için okul takviminde planlanmış toplam 46 denememiz bulunmaktadır. YKS’ye bir hafta kala ise “YKS Provası” adıyla yapılan son deneme uygulanmaktadır.

Birebir dersler

Sınava hazırlanan öğrencilerimiz çözmekte zorlandığı sorular veya anlamakta güçlük çektiği konularla ilgili öğretmenlerinden randevu yoluyla birebir ders alma imkanına sahiptirler.

Danışmanlık sistemi

Sınava hazırlanan süreçte öğrencilere akademik anlamda destek olmak için çalışan danışmanlar en fazla 11 öğrenciden oluşan bir grupla ilgilenmektedir. Danışmanlık kapsamında her öğrenci ile haftada yaklaşık 10-15 dakikalık birebir görüşme yapılır. Bu görüşmelerde haftalık çalışma programı ders-konu-gün ayrıntısı ile ders ve danışman öğretmenleriyle beraber hazırlanır.

Yoğun çalışma kampları

İhlas Kolejinde Ara tatillerde veya sınav öncesi haftalarda öğrencilerin motivasyonunu artırmak ve ortak müfredat konularının tekrarını yapmak amacıyla kamp programları düzenlenir. Şehir içinde veya dışındaki otellerde düzenlenen çalışmalarda, öğrenciler o ana kadar gördükleri konularla ilgili daha seri soru çözebilmek için yoğun bir çalışma yaparlar. Ayrıca bu dönemde sınav stresini azaltmak amacıyla farklı sosyal aktiviteler düzenlenir.

Etüt Çalışmaları

Öğrencilerimizin öğrendiklerini değerlendirme, analiz yapabilme becerilerini geliştirmeye yönelik hafta içi ve hafta sonu etüt çalışmaları yapılmaktadır.

YKS Çalışmalarımız

Bireysel Psikoljik Danışma ve Rehberlik Hizmeti

Büyüdükçe değişen ve değiştikçe de çevreyi, kendini, olayları algılama problemi yaşayan gençlerin desteğe ihtiyaç duydukları her an yanlarındayız. Bu görüşmelerde amaç sadece aksayan taraflara destek olmak değil, gelişime açık yönlerinde tespitinde yardım hizmeti vermektir.

Birebir görüşmeler saygı, sevgi ve güven zeminine oturtularak devam ettirilir.

Grupla Rehberlik Hizmetleri

Ortak problem ve ilgi alanına giren öğrencilerle gruplar oluşturularak paylaşım dinamiğinden güç alarak mesafe aldığımız basamaktır. Özgüven eksikliği, sınav kaygısı, ders çalışma alışkanlığı vb. gibi sıkıntılar bunlardan birkaçıdır.

Amaç; bireyin probleme bakışını zenginleştirmek ve ortak çözüm çerçevesinde sinerji oluşturmaktır.

Mesleki Rehberlik Çalışmaları

Meslek seçimi insanın hayatına yön veren önemli kararlardan biridir. Seçtiği meslek, ilgi, yetenek ve kabiliyetleriyle örtüşmeyen bireyleri, mesai bitimini bekledikleri bir iş bekliyor olacaktır.

Bizim için, bireyi bekleyen mutlu yada mutsuz yarınlar anlamına gelen bu kararda çok hassas davranıyoruz. İlk adım olarak mesleğe atılan ilk adımı olan alan yönlendirmesiyle çalışmaları başlatıyoruz. Seçilen alanda bulunan mesleklerle ve bireyin yeteneklerini örtüştürmek amacıyla seminerler, işyeri gezileri, envanterler düzenliyoruz.

İşyeri ve Üniversite Gezileri

Meslek seçiminin önemine binayen, öğrencilerimizi lise hayatı boyunca çeşitli işyerlerine tanıtım amacıyla ziyaretlere götürüyoruz. Bu gezilerle öğrencilerin meslekleri yakından ve yerinde tanıma fırsatı bulmaları önemli bir artı olarak göze çarpmaktadır.

Sınav motivasyonunu yüksek tutmak ve üniversiteleri daha yakında tanımak amacıyla zaman zaman üniversite gezileri düzenlemekteyiz. Amaç farklı üniversitelerin sunmuş oldukları imkânları yerinde görmek ve karşılaştırma yapma imkânı bulmaktır.

YKS-TYT Deneme Sınavları

Okulumuzda lise son sınıf öğrencilerimize 21 adet, 11.sınıflara 7 adet, 10. Sınıflara 4 adet, 9.sınıflara4 adet deneme sınavı uygulanmaktadır. Bu sınavlar öğrencilerin sınav atmosferini birebir yaşamaları ve sınav stresini yenmeleri için, gerçek sınavla aynı şartlarda uygulanmaktadır.

Yapılan deneme sınavlarının içeriği öğrencilerin kendilerini değerlendirmesi ve gereken önlemleri alabilmesi için ÖSYM'nin uygulamış olduğu sınavlarla aynı düzey ve içeriktedir.

Sınav sonuçları her öğrenciye detaylı karne ve konu analizi olarak verilmektedir. Bu karneler danışman öğretmenlerce değerlendirilip, öğrencilere gerekli dönüşümler sağlanmaktadır.

Anne-Baba’ların Sınav Sürecine Katılımı

Öğrencilerin ders başarıları, tutum ve davranışları, aile-içi ilişkileri, öğretmen ve arkadaş ilişkileri konusunda velilerle bireysel görüşmeler yapılmaktadır. Sürece velileri aktif şekilde dahil eden bir çalışma döngüsü kurulmuştur.

Her 3 deneme sınavından sonra, danışman veli grupları Rehberlik Servisinde toplanıp durum değerlendirmesi yapmaktadır. Alınacak önlemler, performans ve desteklenecek noktalarla ilgili kararlar alınmaktadır.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmeti

İhlas Kolejinde rehberlik hizmetleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik yaklaşımı ilkeleri doğrultusunda verilir. Önleyici ve gelişimsel rehberlik modeli anasınıfından yükseköğretime kadar, planlı ve programlı olarak tüm öğrencilere çeşitli yaşam becerileri kazandırmaya odaklanan, bireyin gelişimsel ihtiyaçlarını ön plana alan ve olası problemleri önleyici çalışmalara ağırlık veren bir hizmeti tanımlar.

İlkelerimiz

  • Rehberlik hizmetleri sadece sorunlu öğrencilere değil tüm öğrencilere yönelik bir hizmettir.
  • Rehberlik hizmetleri organize edilmiş ve planlı bir müfredat üzerinden yürütülür.
  • Öğrencilerle yapılan çalışmaları güçlendirmek için gerektiğinde ebeveyn öğretmen yönetici ve ilgili yetkililerle konsültasyon hizmeti verilir.
  • Her yıl öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçlarına göre grup rehberlik temaları belirlenir.

Ortaöğretimde Rehberlik

Ortaöğretimde rehberlik hizmetlerinde ergenin içinde bulunduğu döneme özgü kişisel, eğitsel ve mesleki gelişim görevlerini başarmasını destekleyecek çalışmalar amaçlanır. Bu dönemde öğrenci eğitsel planlarını ve mesleki kararlarını oluşturmak durumundadır. Rehberlik birimi; ortaöğretim dönemindeki gencin kendini tanıması, çevrede kendisine açık fırsatları öğrenmesi, gizilgüçlerini gerçekleştirmesi, çevresine uyum sağlaması için yeterli ve kapsamlı rehberlik hizmetleri sunar. Kapsamlı etkinlikler olarak adlandırılan kariyer günleri, bölüm bazlı üniversite gezileri düzenlenir.

Bireyi Tanıma Çalışmaları (Test- Anket - Envanter) Grup Rehberlik Çalışmaları (Kademelere Göre Temalar)
Öğrenci Bilgi Formu Kariyer Planlama (9-10)
Yaşam Pencerem Hedef Belirleme (11-12)
Bana Kendini Anlat Zaman Yönetimi (11-12)
Holland Mesleki Tercih E.
Sınav Kaygısı
Riba