İhlas Koleji, bu yıl 2.'si İstanbul'da düzenlenen Avrupa Gençlik Parlamentosu Okul Oturumu'nda (ISTANBUL 18': 2nd School Session of EYP Turkey) 7 öğrencisiyle temsil edildi.
Özel Marmara Evleri İhlas Anadolu ve Fen Lisesi öğrencileri Beraa Nazyph Gülhan, Ahmet Emre Çekkaya, Esma Zeynep Demir, Sultan Zeynep Özberk, Feyzi Kerem Okur, Esmanur Altuntaş ve Ebru Eyisaraç düzenlenen organizasyonda delege olarak yer aldı.
Dört gün süren konferansa ülke genelinde 16 okuldan 110 öğrenci, delege olarak katılırken Avrupa Birliği (AB) Türkiye delegasyon başkanı ve Avrupa Birliği Türkiye elçisi Christian Berger'de konferansın açılış töreninde onur konuğu olarak yer aldı.
Konferansta öğrenciler Avrupa Birliği uzmanları tarafından 2010 yılında Macaristan'daki Orta Avrupa Üniversitesi'nde bir konferansta dile getirilen "Bağları Dengelemek" teması çerçevesinde Avrupa Birliği üye ülkelerinin ekonomi, eğitim, politika, endüstri, sosyal, teknoloji, hukuk ve çevre ile ilgili durumlarını tartıştılar. Yapılan oturumlarda delegeler farklı değerleri paylaşan güçlü ve zayıf üye devletler arasındaki uçurumu nasıl azaltılacağına dair farklı fikirler öne sürdüler ve çözümler ürettiler. Komiteler ürettikleri çözümleri detaylı olarak anlatırlarken diğer komitelere karşı bu çözümlerini de savundular.
Özel Marmara Evleri İhlas Anadolu ve Fen Lisesi Okul Müdürü Hakkı Okur, Avrupa Gençlik Parlamentosunda İhlas Kolejini temsil eden öğrencilerini tebrik etti. Konferansın konuşma dilinin İngilizce olduğuna dikkat çeken Okur, İhlas Kolejinin vermiş olduğu yabancı dil eğitiminin başarısına vurgu yaptı. "Öğrencilerimiz okullarımızda edindikleri İngilizce bilgisi ile ülkelerin sıkıntılarını dile getirdiler. Oluşturdukları fikirleri savundular. Bu bizim için umut ışığı oldu." dedi.
İhlas Koleji Genel Müdürü yaptığı açıklamada İhlas Koleji öğrencilerinin Avrupa'nın sorunlarının tartışıldığı Avrupa Gençlik Parlamentosu (EYP), Model Birleşmiş Milletler gibi platformlarda başarıyla yer aldığını söyledi. Okullarında bu organizasyonlara katılmak isteyen öğrenciler için kulüpler kurduklarını ifade eden Yeltekin, "Öğrencilerimiz bu kulüplerde danışman öğretmenleriyle birlikte belirledikleri konular hakkında fikirlerini tartışarak organizasyonlara hazırlanıyorlar. Tamamen İngilizce olarak yapılan bu çalışmalar sayesinde öğrencilerimiz yabancı dili akıcı olarak kullanma ve geliştirme şansını da yakalıyorlar." dedi.